دکتر ذاکر نائیک در پاکستان: نخبگان نگران پیامدهای افراط‌گرایی | اخبار مذهبی پاکستان

اخبار پاکستان:دکتر ذاکر نائیک، چهره بحث‌برانگیز و متهم به پولشویی و تبلیغ افکار رادیکالی، با استقبال گرم در پاکستان روبرو شد. او با مقامات ارشد پاکستان ملاقات کرد و در رسانه‌های ملی حضور یافت. نخبگان و کارشناسان نگران تأثیر سخنرانی‌های او بر افراط‌گرایی هستند.
تصویری از ذاکر نائیک در پارلمان ملی پاکستان در دیدار با نمایندگان مجلس،تصویری از سخنرانی ذاکر نائیک در شبکه‌های تلویزیونی پاکستان،شهباز شریف،دیدار ذاکر نائیک با شهباز شریف

دکتر ذاکر نائیک در پاکستان: نخبگان نگران پیامدهای افراط‌گرایی | اخبار مذهبی پاکستان


دکتر ذاکر نائیک، شخصیت بحث‌ برانگیز و متهم به پولشویی و تبلیغ افکار رادیکالی، پس از سال‌ها زندگی در تبعید در مالزی، با استقبال باشکوهی وارد پاکستان شد. وی که در کشورهای مختلف به دلیل دیدگاه‌های افراطی‌ اش منع سخنرانی شده است، در سفر به پاکستان با شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، و مولوی فضل الرحمن، رهبر سابق معنوی طالبان، دیدار کرد.

در این دیدارها، ذاکر نائیک از پارلمان ملی پاکستان نیز بازدید کرد و با نمایندگان مجلس ملاقات داشت. حضور او در برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی ملی و خصوصی پاکستان به طور گسترده‌ای پوشش داده شده و سخنرانی‌های او بر فضای رسانه‌ای کشور تأثیرگذار بوده است.

اما این استقبال، انتقادهای بسیاری از سوی نخبگان و کارشناسان را به دنبال داشته است. منتقدان معتقدند که تسلط ذاکر نائیک بر علوم قرآنی و حدیث، به گونه‌ای است که می‌تواند افکار مخاطبان را به سمت افراط‌ گرایی سوق دهد. این نگرانی به ویژه در کشوری مانند پاکستان که با مسائل جدی افراط‌گرایی و تروریسم دست و پنجه نرم می‌کند، به شدت احساس می‌شود.

ذاکر نائیک در مالزی نیز به دلیل دیدگاه‌هایش ممنوع از سخنرانی شده و تحت بازجویی پلیس قرار گرفته است. برخی از کارشناسان هشدار می‌دهند که سخنرانی‌های وی در پاکستان ممکن است به تشدید افراط‌گرایی و تحرکات رادیکال منجر شود.


به کانال تلگرام ما بپیوندید

 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *