یحیی آفریدی رئیس جدید دیوان عالی پاکستان: انتخابی بی حاشیه | اخبار سیاسی پاکستان

اخبار پاکستان: قاضی یحیی آفریدی، یکی از بی‌حاشیه‌ترین قضات دیوان عالی پاکستان، به‌زودی به‌عنوان رئیس جدید این نهاد منصوب می‌شود. این انتصاب بر اساس یک کمیته ویژه پارلمانی صورت گرفت که متشکل از ۱۲ عضو از مجلس ملی و سنا بود.
یحیی آفریدی رئیس جدید دیوان عالی پاکستان: انتخابی بی حاشیه | اخبار سیاسی پاکستان

یحیی آفریدی، رئیس جدید دیوان عالی پاکستان: انتخابی بی‌ حاشیه با مخالفت‌ های پشت پرده


قاضی یحیی آفریدی، یکی از بی‌ حاشیه‌ ترین قضات دیوان عالی پاکستان، به‌ زودی به‌ عنوان رئیس جدید این نهاد منصوب می‌ شود. این انتصاب بر اساس یک کمیته ویژه پارلمانی صورت گرفت که متشکل از ۱۲ عضو از مجلس ملی و سنا بود. انتخاب یحیی آفریدی پس از نهایی شدن ۲۶مین اصلاحیه قانون اساسی و گذشتن از مراحل بررسی کمیته، توسط نخست‌ وزیر شهباز شریف به رئیس‌ جمهور ارسال شده است.

این اصلاحیه جدید با تأکید بر انتخاب رئیس دیوان عالی از بین سه قاضی ارشد، فرصتی را برای تغییر ساختار قدیمی انتخاب قضات فراهم کرد. به همین دلیل، قاضی منصور علی شاه، که در رقابت با آفریدی بود، نتوانست اعتماد کمیته را جلب کند و از رسیدن به کرسی ریاست بازماند.

این انتخاب همچنین نشانگر توازن قدرت در صحنه سیاسی پاکستان است، زیرا نمایندگان اپوزیسیون به‌ویژه اعضای حزب تحریک انصاف و شورای سنی از حضور در جلسه تعیین رئیس جدید دیوان عالی خودداری کردند، که نشانه‌ ای از اختلافات عمیق سیاسی میان جناح‌ های مخالف و دولت است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *