چرا پاکستان نمی‌تواند جنگنده های جِی اف-۱۷ خود را به ایران بفروشد؟

اخبار پاکستان: علیرغم تمایل ایران برای خرید جنگنده‌ های تندر JF-17 از پاکستان، این معامله با موانع بزرگی روبروست! فشارهای آمریکا و تحریم‌ های بین‌ المللی علیه ایران، به‌ علاوه روابط استراتژیک پاکستان با عربستان، سبب شده‌ اند تا پاکستان نتواند این ریسک را بپذیرد
چرا پاکستان نمی‌تواند جنگنده های جِی اف-۱۷ خود را به ایران بفروشد؟

چرا پاکستان نمی‌تواند جنگنده های جِی اف-۱۷ خود را به ایران بفروشد؟


در ماه و سال های اخیر خبر تمایل ایران برای خرید هواپیمای جنگی بومی پاکستان بنام تندر جی اف ۱۷ نسل ۳ از طریق رسانه های دو کشور به گوش می رسد که این روزها  بیشتر شده است. 

 عبدالباسط ؛ دیپلمات ارشد سابق پاکستان با اشاره به افزایش همکاری های دفاعی، نظامی و امنیتی بین تهران و اسلام آباد، امکان فروش جنگنده بومی این کشور( تندر ج اف ۱۷) به ایران را در وضعیت کنونی ناممکن می داند. 

 سفیر سابق پاکستان در کشورهای هند و آلمان  با بیان اینکه پاکستان خواهان فروش جنگنده به ایران است در ادامه به موانع آن اشاره کرد و گفت: پاکستان روابط راهبردی با عربستان دارد همچنین آمریکا مخالف فروش هر نوع جنگنده به ایران است. پاکستان نمیتواند در چنین شرایطی با پذیرفتن ریسک تحریم ها جنگنده بومی خود را به ایران بفروشد.

 کارشناس مسائل بین المللی در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی افزود: پاکستان حتی به دلیل مشکل تحریم نتوانست خط لوله گاز را که به آن محتاج بود به مرحله اجرا درآورد بنابراین فروش جنگنده به ایران از سوی ارتش پاکستان فعلا منتفی است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *