آیا حزب تحریک انصاف در پاکستان غیر قانونی خواهد شد ؟

 این روزها در محافل سیاسی پاکستان از تلاش دولت فدرال برای انحلال حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان سخن به میان می آید که اگر این امر محقق شود تاثیرات عمیق در ساختار سیاسی و تحولات این کشور خواهد داشت.

 حافظ احسان کارشناس حقوقی پاکستان درباره این تلاش دولت مرکزی میگوید: تنها در صورتی که یک حزب سیاسی از کشورهای خارجی مورد حمایت مالی قرار گیرد یا ضد منافع پاکستان فعالیت کند کابینه دولت فدرال میتواند فعالیت آن حزب را ممنوع کند .

 وی با بیان اینکه دولت مرکزی در نهایت برای تاییدیه نهایی ممنوعیت یک حزب سیاسی باید به دیوان عالی پاکستان مراجعه نماید گفت: در نهایت تنها دیوان عالی پاکستان است که میتواند ضمن بررسی گزارش دولت مرکزی، حکم غیر قانونی بودن دائمی آن حزب را صادر نماید.

 این کارشناس افزود: در صورت انحلال تحریک انصاف، نمایندگان آن حزب به صورت خودکار از سمت نمایندگی مجالس سنا، ملی و ایالتی برکنار شده برای پر شدن کرسی های خالی شده پارلمان انتخابات میان دوره ای برگزار خواهد شد.

 از سوی دیگر عطا تارر؛ وزیر اطلاعات و رسانه های گروهی پاکستان نیز ضمن تایید این خبر گفت: حزب تحریک پاکستان ضد پاکستان است و دولت تصمیم گرفته است که فعالیت این حزب را ممنوع کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *