اعترافات تکان دهنده سرکرده تحریک طالبان پاکستان پس از دستگیری

نصرالله از سرکردگان گروه تروریستی تکفیری تحریک طالبان پاکستان از سوی نیروهای امنیتی و  اطلاعاتی این کشور دستگیر شد.

 در کلیپی که از سوی دولت محلی ایالت بلوچستان پاکستان منتشر شده است وی در اعترافاتی میگوید : نصرالله هستم از قبیله محسود متعلق به وزیرستان جنوبی و عضو شورای تحریک طالبان پاکستان هستم.

 وی در ادامه گفت: من قبل از تشکیل تحریک طالبان پاکستان در اقدامات خرابکارانه شرکت می کردم و ۱۶ سال زیر چتر تحریک طالبان پاکستان فعالیت می کنم و تا کنون در دهها حمله تروریستی شخصا شرکت کرده ام. 

 نصر الله افزود: پس از آغاز عملیات ضرب عضب از سوی ارتش پاکستان به خاک افغانستان متواری شده در استان پکتیا مستقر بودم و از آنجا با نفوذ به خاک پاکستان حملات خرابکارانه انجام داده دوباره خاک افغانستان متواری می شدم.

 وی خاطرنشان کرد: اکثر حملاتی که در آن شرکت کردم در وزیرستان شمالی، دیره اسماعیل خان و اکثر پست های ارتش و سپاه مرزی پاکستان در مناطق همجوار با افغانستان بوده است.

 نصر الله گفت: یکی از وظایف من ایجاد هماهنگی و همکاری با ارتش آزادی بخش بلوچ  برای ایجاد پایگاه ها در مناطق مختلف بلوچستان بود و در این امر از حمایت های سازمان جاسوسی هند ” را” برخوردار بودیم.

 وی هدف از فعالیت های خرابکارانه در بلوچستان را حمله به مهندسان چینی، ایجاد ناامنی با هدف تعلیق پروژه های سی پک ( دالان اقتصادی چین و پاکستان) عنوان کرد و گفت: کادر اصلی تحریک طالبان پاکستان و جاسوسان هند در خاک افغانستان با یکدیگر همکاری و تعامل نزدیکی دارند.

 نصر الله افزود: ارتش آزادی بخش بلوچ با دین و شریعت کاملا بیگانه اند و همکاری ما ( به عنوان گروه مروج دین ) با این گروه بی دین تنها برای رسیدن به اهداف مشترک یعنی ضربه زدن به دولت وارتش پاکستان است. 

 سرکرده تحریک طالبان پاکستان افزود: مفتی نور ولی رئیس تحریک طالبان پاکستان با سازمان جاسوسی و اطلاعاتی هند”را” ارتباط بسیار نزدیکی دارد و هر از چند گاهی برای رایزنی به سفارت هند در کابل در  رفت و آمد است. 

 وی گفت: سازمان جاسوسی هند هزینه های مالی تحریک طالبان پاکستان را تامین می کند و این در حالیست که تحریک طالبان افغانستان از این موضوع کاملا آگاه هستند. 

 نصر الله گفت: حامی بزرگ ما تحریک طالبان افغانستان است و ما آزادانه در کابل و همه مناطق افغانستان بویژه در نوار مرزی در تردد هستیم.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *