افزایش صادرات گوشت پاکستان

افزایش صادرات گوشت پاکستان:پاکستان به عنوان یکی از کشورهای مهم دامداری و تولید گوشت در جهان، به دلیل داشتن زمین‌ های کشاورزی وسیع و دشت‌ ها و کوه‌ های سرسبز، نقش مهمی در این صنعت دارد.
افزایش صادرات گوشت پاکستان

افزایش صادرات گوشت پاکستان: رشد ۲۰ درصدی و فتح بازارهای جدید بین‌المللی

 

پاکستان به عنوان یکی از کشورهای مهم دامداری و تولید گوشت در جهان، به دلیل داشتن زمین‌ های کشاورزی وسیع و دشت‌ ها و کوه‌ های سرسبز، نقش مهمی در این صنعت دارد.

در نیمه اول سال میلادی جدید (ژانویه تا ژوئن)، صادرات گوشت پاکستان به ۵۱۲ میلیون دلار رسیده است که نشان‌ دهنده رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل (۴۲۶ میلیون دلار) است. در این دوره، پاکستان موفق به صادرات ۹۹ هزار و ۹۸۲ تن گوشت شده است.

از این میزان، ۳۹ درصد به امارات متحده عربی صادر شده و عربستان سعودی با ۲۸ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. کشورهای کویت و قطر نیز در رتبه‌ های سوم و چهارم قرار گرفته‌ اند. با این حال، صادرات گوشت و لبنیات از پاکستان به ایران همچنان بسیار ناچیز است.

طبق آمار سال ۲۰۲۰، پاکستان دارای ۴۹.۶ میلیون رأس بوفالو، ۵.۴ میلیون رأس گاو، ۷۸.۲ میلیون رأس بز و ۳۰.۹ میلیون رأس گوسفند است. این ارقام نشان‌ دهنده ظرفیت بالای پاکستان در صنعت دامداری و تولید گوشت است که به‌طور مداوم در حال رشد و توسعه است.

بیشتر بخوانید: گسترش روابط استراتژیک پاکستان و آذربایجان

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *