خشم مولوی فضل الرحمن از ارتش پاکستان

خشم مولوی فضل الرحمن از ارتش پاکستان

انتقاد تند مولوی فضل الرحمن از ارتش پاکستان

 

مولوی فضل الرحمن، سیاستمدار برجسته و رئیس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل، که پس از انتخابات مورد مناقشه ۸ فوریه ۲۰۲۴ به منتقد سرسخت ارتش پاکستان تبدیل شده، در تازه‌ترین سخنرانی خود در گردهمایی مردمی در شهر لکی مروت، ایالت خیبرپختون‌خواه، اظهار داشت: “من این پیام واضح را به حاکمیت (ارتش) می‌دهم که به جنگ مصنوعی با تروریسم پایان دهد. تو برای دلار آمریکایی می‌خواهی در مناطق قبایلی پاکستان جنگ به راه بیاندازی تا از این طریق بر معادن و ثروت ملی این کشور تسلط داشته باشی.”

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی در پاکستان افزود: “امروز ایران با وجود چالش‌های بین‌المللی در حال پیشرفت است. هند، دشمن سنتی ما، مسیر ترقی و پیشرفت را طی می‌کند، اما پاکستان در مسیر سراشیبی است.”

رئیس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل همچنین تأکید کرد: “من می‌دانم که قوم پشتون و بلوچ از چه حق و حقوقی برخوردار هستند و چه کسانی بر این مناطق مسلط هستند. من به کسی اجازه نخواهم داد تا بر منابع و ثروت این مناطق تسلط داشته باشند.”

مولوی فضل الرحمن در پایان گفت: “امروز چین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به عنوان دوستان سنتی پاکستان اعتمادشان از ما سلب شده است.”

بیشتر بخوانید:

دیدار سفیر انگلیس با نواز شریف و مریم نواز
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *