راهزنان شمال سند: تهدیدی مهارناپذیر برای دولت پاکستان

راهزنان شمال سند: تهدیدی مهارناپذیر برای دولت پاکستان

راهزنان شمال سند: تهدیدی مهارناپذیر برای دولت پاکستان

دولت پاکستان جایزه‌ای به ارزش ۱۰ میلیون روپیه برای سر راهزنان خطرناک در شمال ایالت سند اعلام کرده است. راهزنان از دیرباز در شبه قاره هند وجود داشته‌اند و اکثر آن‌ها در مناطق جنگلی، کوهستانی و دورافتاده زندگی می‌کردند.

امروزه نیز مناطق شمال ایالت سند و جنوب ایالت پنجاب، از دهه‌ها پیش تاکنون، به پناهگاهی امن برای راهزنان تبدیل شده است. این راهزنان به انواع سلاح‌های سبک و سنگین، تجهیزات نظامی و حتی خودروهای زرهی مجهز هستند.

راهزنان در این منطقه به ارتکاب جرایم گوناگونی همچون قتل، قاچاق مواد مخدر، چپاول روستاها و، مهم‌تر از همه، ربودن افراد برای دریافت باج دست می‌زنند. حمایت زمین‌داران بزرگ و برخی سیاستمداران محلی در ایالت سند نیز موجب تقویت و استمرار فعالیت‌های این گروه‌ها شده است.

در پی حمله اخیر راهزنان که منجر به کشته شدن ۱۲ نیروی پلیس شد، دولت محلی پنجاب تصویر ۲۰ راهزن خطرناک را با جایزه ۱۰ میلیون روپیه‌ای منتشر کرد. از جمله این راهزنان می‌توان به شاهد مجیب، وهابه، غنی بخش، احمر، احمد، عطاالله، سبز علی، و قبول مطلوب اشاره کرد.

سال گذشته، هنگامی که دولت مرکزی پاکستان به پلیس ایالت سند دستور آغاز عملیات برای ریشه‌کنی این راهزنان را صادر کرد، مقامات محلی این ایالت اعلام کردند که پلیس توانایی انجام این کار را ندارد و درخواست سلاح‌های سنگین و تجهیزات نظامی مدرن کردند.

بیشتر بخوانید:

پلنگ ماده در جنگل کشمیر پاکستان رها شد
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *