معاون سابق وزارت خارجه پاکستان: اسرائیل میخواهد ایران را وارد جنگ تمام عیار کند

عزیز احمد چودری، سفیر سابق پاکستان در آمریکا، در مقاله‌ای انتقادی اظهار داشت که اسرائیل با حمایت غرب و آمریکا قصد دارد ایران را به جنگ تمام‌عیار بکشاند. وی همچنین از سکوت اروپا و آمریکا در برابر جنایات اسرائیل در غزه انتقاد کرد و هدف اسرائیل را انحراف اذهان عمومی از این جنایات و تشکیل "اسرائیل بزرگ" دانست. چودری تأکید کرد که چین تلاش می‌کند تا تنش‌ها را مدیریت کند و از بحران بیشتر جلوگیری کند.
معاون سابق وزارت خارجه پاکستان: اسرائیل میخواهد ایران را وارد جنگ تمام عیار کند

سفیر سابق پاکستان: اسرائیل قصد دارد ایران را به جنگ تمام عیار بکشاند

عزیز احمد چودری، سفیر سابق پاکستان در آمریکا، در مقاله‌ای در روزنامه “دان” نوشت که اروپا و آمریکا در قبال جنایات اسرائیل در غزه و کشتار ۴۰ هزار نفر بی‌گناه کاملاً سکوت کرده‌اند و حتی احکام دادگاه بین‌المللی جنایی و دیوان بین‌المللی دادگستری را نادیده گرفته‌اند.

وی اظهار داشت که اسرائیل به درخواست‌های مکرر سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه توجهی نکرده و همچنان به حملات بی‌رحمانه خود علیه این نوار باریکه ادامه می‌دهد.

این دیپلمات کارکشته پاکستانی خاطرنشان کرد: “آمریکا تلاش می‌کند نفوذ خود را در منطقه خاورمیانه با کمک دوستان عربی و حمایت از اسرائیل حفظ کند و از نفوذ رقیبان خود، یعنی چین و روسیه، جلوگیری کند.”

چودری افزود که اسرائیل با حمایت غرب و آمریکا قصد دارد ایران را به یک جنگ مستقیم بکشاند. هرچند جمهوری اسلامی ایران اخیراً ضرباتی از جانب اسرائیل دریافت کرده، اما نفوذ ایران از عراق تا سوریه، لبنان و یمن همچنان چالشی بزرگ برای غرب و اسرائیل است.

وی تأکید کرد که هدف اسرائیل از کشاندن ایران به جنگ تمام عیار، انحراف اذهان عمومی از جنایاتش در غزه و برداشتن مانع اصلی بر سر راه تشکیل “اسرائیل بزرگ” در منطقه است.

چودری افزود که ایران ممکن است چاره‌ای جز واکنش نظامی به حملات مداوم اسرائیل نداشته باشد، اما در عین حال چین که به خوبی از اهداف غرب و در رأس آن آمریکا آگاه است، تلاش می‌کند این تنش‌ها را که به نفع منافعش در منطقه نیست، مدیریت کند تا به نقطه بحرانی نرسد.

 

بیشتر بخوانید:قتل عضو ارشد تحریک انصاف در لاهور

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *