چرا دونالد لو به کمک دولت پاکستان شتافت؟

 دونالد لو در پاکستان به عنوان عامل اصلی سرنگونی دولت عمران خان در سال ۲۰۲۲ با کمک حاکمیت ( ارتش پاکستان) شناخته می شود وی اخیرا با حضور در مجلس نمایندگان به دفاع از کمک ۱۰۱ میلیون دلاری به پاکستان پرداخت.

 دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا در این نشست گفت: این کمک به صورت وام به پاکستان پرداخت می شود و با هدف جنگ با تروریسم و تقویت و استحکام اقتصاد شکننده این کشور صورت میگیرد.

 لو مدعی شد که آمریکا برای دفاع  از حقوق بشر و تقویت نظام دمکراسی در پاکستان متمرکز است.

 وی فقر را عامل بی ثباتی و افراط گرایی در پاکستان عنوان کرد و افزود: داعش با استفاده از فقر میتواند فعالیت های خود را در این کشور گسترش دهد. 

 با این حال کارشناسان میگویند هدف آمریکا ازدادن وام ۱۰۱ میلیون دلاری به پاکستان جلوگیری از نفوذ چین دراین کشور است زیرا که آمریکا معتقد است پکن با اجرای طرح دالان اقتصادی چین-پاکستان به صورت قابل توجهی در پاکستان نفوذ پیدا کرده است.

 از سوی دیگر دونالد لو در نشست مشترک با اعضای مجلس نمایندگان اعتراف کرد: ما یک بسته مالی ۱.۰۱ میلیارد دلاری برای جنوب آسیا و آسیای میانه تخصیص داده ایم تا از نفوذ چین جلوگیری کنیم. 

 وی گفت: ما میخواهیم وابستگی اسلام اباد به پکن را تا حد امکان کاهش دهیم.

 لو مدعی شده آمریکا در حوزه سرمایه گذاری آینده و چین گذشته پاکستان خواهد بود. 

 این در حالیست که اخیرا مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن نسبت به وضع حقوق بشر در پاکستان اظهار نگرانی شد. این اقدام ناخرسندی عمیق اسلام آباد را در پی داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *