افزایش تعداد مبتلایان به فلج اطفال در پاکستان به ۲۱ نفر | چالش‌های ریشه‌کنی ادامه دارد

تا سپتامبر ۲۰۲۴، تعداد مبتلایان به فلج اطفال در پاکستان به ۲۱ نفر رسیده است. چالش‌هایی مانند ناامنی و مخالفت جوامع سنتی، ریشه‌کنی کامل این بیماری را دشوار کرده است
موارد جدید فلج اطفال در پاکستان،واکسن فلج اطفال در مناطق مرزی پاکستان،چالش‌های واکسیناسیون فلج اطفال در بلوچستان،فلج اطفال در پاکستان

تعداد مبتلایان به فلج اطفال در پاکستان به ۲۱ نفر رسید: شایعات و ناامنی، موانع اصلی ریشه‌کنی

 

تا سپتامبر ۲۰۲۴، تعداد مبتلایان به فلج اطفال در پاکستان به ۲۱ نفر رسیده است. این کشور، همراه با افغانستان، از آخرین کشورهای جهان هستند که هنوز موفق به ریشه‌کنی کامل فلج اطفال نشده‌اند. در طول سال جاری، سه مورد جدید از ویروس نوع ۱ فلج اطفال در مناطق بلوچستان، کراچی و خیبر پختونخوا شناسایی شده است.

تلاش‌های دولت پاکستان برای تشویق والدین به واکسینه کردن کودکان همچنان ادامه دارد، اما چالش‌های زیادی بر سر راه این برنامه‌ها قرار دارد. ناامنی در مناطق مرزی، شایعات پیرامون مضرات واکسن و مخالفت‌های جوامع سنتی از عمده‌ترین موانع برای ریشه‌کنی این بیماری در پاکستان هستند.

با وجود این مشکلات، دولت پاکستان با همکاری سازمان‌های بین‌المللی به طور مداوم برنامه‌های واکسیناسیون را در سراسر کشور ادامه می‌دهد. اما برای رسیدن به هدف ریشه‌کنی فلج اطفال، باید تلاش‌های بیشتری در زمینه آموزش عمومی و حل مشکلات امنیتی انجام شود.

بیشتر بخوانید:

درآمد ۳ برابری بانک مرکزی پاکستان نسبت به سال قبل
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *