سفر شهباز شریف به نیویورک بدون حضور وزیر امور خارجه | اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل

"شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، در مسیر سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، توقفی در لندن داشت. عدم حضور وزیر امور خارجه، اسحاق دار، در این سفر موضوعی برجسته بوده است."
سفر شهباز شریف به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل،عدم حضور وزیر امور خارجه پاکستان در سفر شهباز شریف،دیدار شهباز شریف با سران جهان درباره تغییرات اقلیمی،اسحاق دار

سفر شهباز شریف به نیویورک و لندن بدون وزیر امور خارجه

 

نخست وزیر پاکستان، شهباز شریف، روز شنبه اسلام‌آباد را به مقصد نیویورک برای شرکت در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل ترک کرد. وی در مسیر خود به نیویورک ابتدا به لندن سفر کرد و به آپارتمان شخصی خود در خیابان ادگور رفت. این سنت همیشگی سیاستمداران پاکستانی است که در مسیر سفر به نیویورک توقفی در لندن داشته باشند.

شریف در طول این سفر قصد دارد با سران جهان درباره موضوعات مهمی از جمله تغییرات اقلیمی، صلح جهانی و توسعه پایدار گفتگو کند. او مواضع رسمی پاکستان را در این اجلاس مهم جهانی مطرح خواهد کرد.

یکی از نکات برجسته این سفر، عدم حضور اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان بود. دار به دلیل برنامه‌های مهم دیپلماتیک داخلی و همچنین تدارکات مربوط به اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) که به زودی در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد، از سفر به نیویورک منصرف شد. این تصمیم تنها چند ساعت قبل از عزیمت شهباز شریف اعلام شد.

در نیویورک، نخست وزیر پاکستان با مقامات بین‌المللی دیدارهای متعددی خواهد داشت تا درباره مسائل مختلفی همچون تغییرات اقلیمی، حل مسائل کشمیر و فلسطین گفتگو کند. این سفر به عنوان فرصتی برای ارائه مواضع دیپلماتیک پاکستان در عرصه جهانی محسوب می‌شود.

 

کانال یوتیوب مارا سابسکرایب کنید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *