افزایش درگیری ها در بلوچستان: عملیات نظامی و شورشیان تجزیه طلب تشدید شد | آخرین تحولات امنیتی

اخبار پاکستان:در روزهای اخیر، وضعیت امنیتی ایالت بلوچستان پاکستان با درگیری های شدید بین نیروهای ارتش و گروه‌های مسلح شورشی وخیم‌تر شده است. در منطقه "خصدار"، 4 تن از اعضای تحریک طالبان پاکستان در عملیات نظامیان ارتش کشته شدند. این منطقه در حال حاضر به یکی از کانون‌های درگیری های شدید تبدیل شده است.
افزایش درگیری ها در بلوچستان: عملیات نظامی و شورشیان تجزیه طلب تشدید شد | آخرین تحولات امنیتی،تجزیه طلب و شورشی

افزایش درگیری ها در بلوچستان: عملیات نظامی و شورشیان تجزیه طلب تشدید شد | آخرین تحولات امنیتی


در روزهای اخیر، وضعیت امنیتی ایالت بلوچستان پاکستان با درگیری های شدید بین نیروهای ارتش و گروه‌های مسلح شورشی وخیم‌تر شده است. در منطقه “خصدار”، ۴ تن از اعضای تحریک طالبان پاکستان در عملیات نظامیان ارتش کشته شدند. این منطقه در حال حاضر به یکی از کانون‌های درگیری های شدید تبدیل شده است.

همچنین، جبهه آزادی بخش بلوچ، گروهی تجزیه طلب و شورشی، مسئولیت کشتن ۳ نظامی ارتش پاکستان را در سه عملیات تروریستی جداگانه در مناطق کیچ و آواران به عهده گرفته است. این حملات به دنبال تلاش‌های ارتش برای برقراری امنیت در این مناطق انجام شده است.

علاوه بر این، گروه تجزیه طلب ارتش آزادی بخش بلوچ نیز اعلام کرده که به مقر نظامی ارتش پاکستان در منطقه تربت حمله کرده است، هرچند هنوز گزارشی از تلفات این حمله منتشر نشده است.

در تحول دیگری، غلام یاسین، یکی از فعالان سیاسی بلوچ که توسط نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه خضدار بازداشت شده بود، به تازگی آزاد شده است. این دستگیری و آزادی وی واکنش‌های زیادی در میان جامعه محلی برانگیخته است.


به کانال تلگرام ما بپیوندید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مروری بر خبرهای هفته اخیر:

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *