درطی این مدت هواپیماهای شرکت هواپیمایی ملی پاکستان به دلیل عملکرد ضعیف در برقراری استاندار بین المللی هوایی ، قادر به فرود در فرودگاه های کشورهای اروپایی نبودند.
وزیر دفاع پاکستان با استقبال از این اقدام اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که انگلیس نیز به تحریم فرود هواپیمایی ملی پاکستان در فرودگاه های این کشور پایان دهد.
در سال 2000 پس از افشای قلابی بودن گواهینامه تعداد قابل توجهی از خلبانان پاکستانی و همچنین کاهش سطع استاندارهای امنیت پروازها ، اتحادیه اروپا و انگلیس تحریم ها علیه شرکت هواپیمایی ملی پاکستان اعمال کرد.